We don't waste no precious time

Jag fortsätter fly verkligheten och låtsas som att sommarlovet aldrig tar slut. Går ut på ciggpromenader med Simon klockan halv sju på morgonen och pratar om 2009, ligger i Märtas soffa och kollar på serier tills dem börjar visa samma avsnitt igen eller sitter på en brygga med högtalare och hembakad kladdkaka då det är som allra mörkast ute. &Jag tröttnar faktiskt aldrig på att få se solen gå upp över trädtopparna. Känna att "imorgon kan jag sova hela dagen" och höra byggarbetarna utanför såga och hammra och spika för fullt medan man själv ligger och halvsover i morgonljuset.

//
Men jag kunde heller inte vara gladare att slippa komma tillbaks till Alfaskolan i år, att varje morgon behöva passera in genom den tröga entrédörren och komma hem med huvudverk av småbarnsröster. Äntligenäntligenäntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0