SÄGA HEJDÅ TILL ALLT SOM VAR

det är tydligen nytt år igen. betyder att jag skrivit här i tre år nu *grattis bloggen*
 
året började väl i en skoj liten misär. med i princip bara fyllor och förvirring och fan och hans faster. jag var kär och sen slutade jag vara det efter två veckor. jobbade på abc-gruppen så jag kunde köpa min macbook och festivalbiljetter.
hade lila hår, hängde nästan bara med agnes, och höll på att byta skola till södra latin. tur att jag inte gjorde det, trivs sjukt bra nu
träffade adam i slutet av februari, när min syster hade fyllt 18 och jag började gå ut på krogen. vi dansade på ace och han la sin hand på min höft, så jag hånglade upp honom, och kröp ner till hans madrass hemma hos william när alla andra hade somnat.
lärde känna alla nya friendz i huddinge.
hade efterfest hemma hos mig på valborg som inte var speciellt kul, folk kom oinbjudna och deckade på min soffa men sen dagen efter blev jag och adam ihop. gos gos gos gos
det blev varmt så då åkte jag och bästa kompisgänget ut till märtas lilla skärgårdsö, bastade, grillade, badade iskallt, drack så mycket vin att vi inte tålde, sjöng nittiotalslåtar och skedade i nittiosängar. vädret och allt annat dom dagarna var så perfekt att det blev typ världens bästa helg.
fick sommarlov och åkte till hultsfred där jag hade det helt okej, vårat camp sög lite i år så jag var mest med huddingefolket i träsket hela tiden. någon kväll var jag totalförvirrad, blev för full och deckade i 5 timmar och ingen visste vart jag var.
åkte till turkiet en vecka med la familja, fick en hemsk solbränna, drack gratis öl och drinkar med engelsmän och dansade lite på en och annan äcklig turistig klubb. saknade mest adam hela tiden och min syster betedde sig så sjukt illa mot mamma att jag grät flera gånger och bara ville hem. när vi kom hem flyttade hon till sin pojkvän.
i juli åkte adams familj till turkiet i två veckor utan adam, så jag flyttade i princip hem till honom och vi bara hade världens skönaste två veckor; sov i källaren, lagade mat, hade ölmys på baksidan med bra folk flera dagar i sträck, kollade på tusen filmer och bara så himla mycket kärlek och fint. spelade oändligt mycket fotboll, fick mygbett, grillade mat hemma hos jonte eller pontus, hoppade studsmatta.
way out west i göteborg i augusti; sat-jävla-bra musik, vi vandrade runt hela dagarna i stan, gick på nya klubbar, pizza, öl, perfekt väder.
spenderade några bra sommarkvällar på sommar, på den sista åkte jag osmidigt nog fast på legget, men det resulterade till världens bästa kväll. jag och adam åkte hem, packade ner öl och filtar i en väska och satte oss nere vid vattnet, pratade, lyssnade på musik och sjöng med i alla låtar, kedjerökte och gick inte hem för än solen gick ner och klockan var 3.
ett par bra sista sommarkvällar med pizza i vitabergsparken eller öl på skinnisberget, vrickade fotjäveln två gånger samma kväll.
bra jävla sommar ändå.
september, oktober, november, december
skolan började igen, jag var bara distraherad. ace-kvällarna kom tillbaka och fyllde helgerna med dans och öl fast mest mörker. adam fyllde 20, jag fyllde 17. mitt fina kompisgäng åkte en helg till gotland för att fira emils 18-årsdag. vi bodde i små stugor och emil hade hyrt festlokal och gjort så fint, tror aldrig jag dansat så länge till så bra musik och med så bra folk. vi satt och öppnade våra hjärtan på altanen och när det bara var några timmar kvar tills gotlandsbåten skulle ta oss hem så låg jag och spydde vid ett staket, helt lycklig.
sen dess har skolan tagit upp den mesta tiden. har haft ett gosigt jullov och fett party nyårsafton. 
 
tror detta år kommer bli hur bra som helst.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3 bästa

2013-01-04 @ 18:10:57
URL: http://bigballadofnothing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0